discover the world

Det har ju varit lite av en dröm hos mig. Och någonstans måste man ju börja, i och för sig har jag redan varit i Danmark, Finland, Norge, Polen, Ukraina, Frankrike, England, Småöar i Afrika, Spanien och Egypten. Men det är långt ifrån hela världen. Problemet är att jag inte fyllt 18 än.. fyller ju i år men inte förens efter sommaren :( Och dessutom kostar en resa utanför norden en hel del. Inget man slänger fram bara. Men efter besök från mina kusiner och min fd styvpappa så fick jag tipset om tågluffning, med ett finare ord Interrail som innebär att man köper ett kort över en period mellan 10 - 30 dagar och får möjlighet att via sj åka tåg runt om i Europa. Tex. 5 resor mellan Paris och Barcelona på 10 dagar. Så sover man på tåget och kliver av vid 5 stopp och får uppleva länderna. Och överraskande nog är det billigt! Jag och min kusin kom fram till att om man är två som åker så går resan plus sovplatts i 10 dagar på ca 2500 kr per person TUR OCH RETUR. Det får man inte ens en resa till Finland för liksom. Så det är något jag vill satsa på i sommar. För jag kommer inte ha 30 000 att dra till thailand för ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0