Svininfluensa

Var hos doktorn idag och kollade upp mitt virus. Han sa att utslagen/bölderna "troligtvis" bara var en reaktion på sjukdomen. Sedan kollade han mina värden genom blodprov. Och de var inte så höga. Så det ska inte vara någon fara. På onsdag går jag tillbaka till skolan/jobbet.
    När jag pratade med min chef imorse och berättade att jag fortfarande var sjuk (hade egentligen kvällspasset idag) så bad hon mig att göra testet för svininfluensan medan jag ändå var på vårdcentralen. Så det gjorde jag, och fyfan vad ont det gjorde! Jag hade gått och inbillat mig att det bara var ett vanligt blodprov som andra tester, men icke. Farbror doktorn körde in en vass metallstång rakt upp i näsan, så långt in som det bara gick. Jag började nästan gråta, ögonen reagerar ju så när man gör något med näsan. Ett tag trodde jag att den skulle dyka upp i munnen. Nej usch och fy. Det var ingen höjdare. Och jag är då långt ifrån en känslig människa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0