bröstkomplex

Tillbaka till ämnet komplex. Jag har väldigt få komplex. Visst jag har bra och dåliga dagar, men förövrigt är jag väldigt nöjd med mitt utseende. Då menar jag inte att jag är perfekt. För jag tycker inte att någon är perfekt. Men när jag ser mig i spegeln ser jag nöjd ut. Vissa säger att jag ler, andra att jag gör konstiga miner (?) Haha vilket av det som det nu är så är det bara ett tecken. Jag känner mig stolt. Och den stoltheten borde alla känna när de ser sig i spegeln.
   Det enda komplex som verkligen har fått mig på fall genom åren är mina bröst. Jag kan inte påstå att mina bröst växt mycket alls ifrån att jag var 13-14. Och då började jag utvecklas betydligt tidigare än alla andra (fick min mens vid 10-års ålder). Jag tillhör den "smala" sorten. Har inte mycket former alls egentligen. Och har aldrig haft. Det enda jag har att röra lite på är min uppåt rumpa (den är lite fyllig, den har jag fått ifrån min mamma hihi). Bortsett ifrån den har jag alltid känt mig formlös. Jag har otroligt små bröst. Fyller nätt och jämt ut en A-kupa. Ibland inte ens det. Och jag har ingen "strut" form heller (vilket jag hade när jag var yngre). Utan de är snarare runda men platta? Så formen är snygg. Tittar man rakt fram ifrån ser de små ut, men tittar man från sidan ser jag helt platt ut. Hur som helst, jag har alltid varit väldigt "sexuell" av mig. Och jag tror att jag därför lidit mer än andra med nätta bystar.
   Jag har helt enkelt velat ha den uppmärksamheten storbystadde får. Jag har velat att "grabbar, män, whatever" ska titta på mina bröst. Jag har velat ha porrstjärne-stämpeln. För jag insåg redan som liten faktumet att ska man få samma uppmärksamhet som en storbystad brud får måste man vara 1000 gånger snyggare. För det är så. Har man stora bröst räcker det med att man är "ganska snygg". Har man i stort sett ingenting måste man vara "skit snygg". Tragiskt men sant. Det har ju inte heller blivit bättre genom att jag totalvägrat att inse att jag har en pojk/flick kropp. Jag har ju velat bli kvinna! Jag vill bli kvinna. Och jag har alltid trott att det är storleken på brösten som avgör huruvida man fortfarande är ett barn eller vuxen. Jag har många gånger skämts över min överdel. Drömt om bröstförstoringar. Undvikit att ta av mig bh:n vid sex etc.
   När jag var med yngre killar fick jag oftast kommentaren "men gud vad små bröst du har" Och det låter nedlåtande. Tonen. Meningens uppbyggnad. Smågrabbar (16 års åldern) förstår inte hur mycket sånt sårar. Och som 13 åring var det något jag inte ville uppleva någon mer gång. Så därför slutade jag helt enkelt visa brösten. Använde push-up, inlägg och dylikt. 
   Det har hållit i sig enda tills för något år sedan då jag genom topshop började intressera mig för Kate Moss. Jag tyckte att hon var så otroligt vacker och sökte bilder på henne, läste om henne. Och insåg att hon är plattbystad. Och supermodell. Sexig med små bröst. Det hade jag inte trott att man kunde vara. Och när jag väl öppnade ögonen insåg jag att det finns 100 tals kändisar (utöver alla modeller) som har små bröst. Alla som kläcker ur sig att Kate Moss är en dålig modell för idealet hon för med sig. Men förfan människor, vakna! HON SER UT SÅ. Och hon har stärkt mitt självförtroende något oerhört. Idag behöver jag inte ens använda bh när jag inte känner för det. Jag ser upp till dessa småbystadde kändisar som trots alla deras komplex de haft har stått upp för deras vackra kroppar (fastän de haft möjligheten att göra operationer). Bara för att komma fram till slutsatsen att små bröst är sexigt. Det är vackert. Det är fräscht. Och jag tänker aldrig förändra mig. Det bestämde jag idag. Aldrig. Och jag har inte fått någon negativ kommentar om mina bröst sedan jag var liten. Både för att jag är med äldre men också för att jag inte skäms längre. Jag framhäver det jag har. Och bara det i sig säger män är sensuellt. Skulle jag någonsin få en sådan kommentar igen skulle jag skratta åt det. För det är patetiskt. Punkt slut.

Inspirerande bilder till småbystadde tjejer som inte har kommit att inse det jag insett.
 Kom ihåg - vi är alla vackra.

Vackraste Kate Moss

Kate :)

Favvo skådis - Olivia Wilde

:)

Hilton sisters, sexiga? öh JA  :D

Shakira :D

Becki Newton

Sandra Bullock

Favorit i repris. Keira Knightley <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0