food makes a girl happy

Tacos är en favoriträtt hos mig. Och det finns inget bättre fyllekäk än en stor tacotallrik. Ingen pizza här inte. Nej, tacos är faktiskt inte speciellt onyttigt bortsett från majschipsen och osten då. Men för övrigt är det just vad kroppen behöver efter en hård natt - grönsaker. Och kött. För att inte glömma den näringsrika avokadon och vitlöken i guacamolen. Det är fina grejer det.
   Jag tycker den vanliga tacorullen med vitt tunnbröd är lite tråkig. Så jag brukar köra på en tallrik med nachos, sådana som man får på Taco Bar t.ex.



Allt jag använder är: tabasco, vitlök och avokado (till guacamolen), sallad, en tomat, en halv rödlök (jag älskar lök), saltade nachos, gurka, gräddfil, och stark tacosås. Och köttfärs förstås.



Guacamolen är klar, grönsakerna hackade, köttfärsen blandad med tacokryddan, och nachosen har ett täcke över sig av riven smält ost (vanlig hushållsost)



Voila! Och ja, jag äter sådär mycket. Vill man ha mindre kan man ju bara att minska ner på fyllningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0