det man inte vet

Jag har haft bristande kunskap om lockigt hår. Man tror oftast att det är samma sak som rakt, och att man behöver samma produkter. Det är fel. Lockigt hår behöver helt andra produkter och det är mycket skadliga ämnen som man bör undvika, eftersom det torkar ut.
   I Sverige har de flesta rakt s.k. "skandinaviskt hår", och det gör att vi som har ett helt annat hår, försöker dölja det. Genom att platta, föna och nöta ut våra lockar. Men gör detta att vi får rakt glasigt vackert hår? Nej, har man lockigt hår kan man aldrig få det skandinaviska håret. Varför? Jo det är enkelt, vi har en annan kvalitet på vårat hår och det är mer levande på så vis att det lever sitt eget liv. Så istället för att kväva det livet borde lockiga typer läsa och lära om hur man ska göra för att stärka det livet istället. Hur många med rakt hår tror ni inte egentligen önskar att de hade sånt hår som kändisarna "försöker" skapa - hollywood håret. Vi som har det naturligt är idiotiska om vi inte tar tillvara på det. Jag har själv varit idiotiskt, det tar ett tag tills polletten trillar ner. Och då får man hoppas på att det inte är alldeles för sent.

Man kan få så sjukt mycket tips om man bara lägger ner lite tid på att leta. Vad jag fått lära mig är att man inte ska borsta lockigt hår, eftersom det bara frissar upp ännu mer. Nu förtiden borstar jag bara i duschen när jag har inpackning i. Dessutom har jag fått mycket tips som t.ex. att låta håret torka i en kökshandduk efter att man duschat, så kallat att ploppa. Har man mycket vågor, lockigt eller krulligt hår tycker jag man ska besöka den här sidan : http://www.lockig.se 

Det är så mycket man inte vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0