curly curls

Nu har jag varit på kicks i centrumet här och köpt ny hårinpackning och en leave-in-conditioner från Toni&Guy. Jag har som ni vet jävligt lockigt hår. Och det blir lätt ett enda stort friss. Enda sättet att bli av med frisset är att ge håret massvis av FUKT. Vill man vara snäll mot sitt lockiga hår bör man göra minst 3 inpackningar i veckan (ett måste för mitt torra hår) men bara schamponera en gång, eftersom schampo torkar ut.
   Jag tycker det är svårt att få struktur på lockarna, de löser lätt upp sig och blir trassliga. Därför använder jag gärna leave-in-conditioner eller glansdroppar från TG's curl-serie efter duschen. Tycker jag funkar bra. Minst en gång i veckan brukar jag sova med inpackning i en kökshandduk också, eftersom att mitt hår inte bara är lockigt utan också extremt slitet efter att både ha plattat och färgat det i många år. Men det är på bättringsvägen, nu har jag inte färgat sedan i oktober och inte plattat sedan februari. Och nu i efterhand tycker jag att jag är snyggare i mina lockar än i torrt och trist rakt hår. Synd att jag inte insåg det lite tidigare.

.
För 4 år sedan såg mitt hår ut såhär. Fast då plattade jag det lite. Men tänk hur snyggt det hade varit om jag hade haft lockarna (i topparna) i hela håret. Ojoj. Och nej det är inga extensions :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0