Guess they want me dead

Imorse när jag klev utanför dörren var det soligt och inte ett moln på himlen, jag sa då ironiskt till min mamma: haha tror du verkligen att jag behöver ha med mig mitt paraply? Hon svarade då att det kanske var lika bra att jag hade kvar det i väskan eftersom att man aldrig vet med vädret. Jag, som var hundra procent säker på min sak, skrattade henne i ansiktet och kastade ifrån mig paraplyet innan jag stängde dörren och knatade iväg till jobbet.

Resultatet av min dumhet - ikväll fick jag gå hem i spöregn. När jag kom hem liknade jag minst sagt en dränkt katt. Och som så många gånger tidigare, slog det mig att man inte ska undervärdera sin mamma - som nästan alltid har rätt.

Men jag antar att det ligger i naturen - man gör alltid tvärtemot vad ens mamma säger. Man gjorde det när man var barn och man kommer göra det som vuxen. För man lär sig aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0